SANTIAGO!

29 september 2014 - Santiago de Compostela, Spanje

We zijn er ! We hebben 610  km. gelopen van Lissabon tot Santiago , eerlijkheidshalve .......er is ongeveer 17  km. met ander vervoer gedaan. Gisteren was weer een mooie tocht , je loopt naar je doel , Santiago , mooi, maar je weet het is dan ook afgelopen met wandelen en de WAY !

Tijdens  het wandelen kwamen we weer Jan en Annie tegen bij de pauzeplek , zij lopen iets harder als ons , dus toen wij aankwamen bij de kathedraal stonden zij ons op te wachten ,werden we gefotografeerd en gefeliciteerd , leuk van hun! Daarna gezamelijk naar het registratiekantoor gegaan voor onze compestela, een getuigschrift dat je de camino gelopen hebt, maar dat was schrikken want er stond wel een rij van zo'n 50 pelgrims . Nadat we onze compastela hadden gehaald zijn we naar het huis van de Lage Landen ( van het ned. St. Jacobgenootschap ), zo'n10 mtr. verderop, gegaan , het wordt gerund door vrijwilligers , je krijgt er koffie of thee en er wordt even gezellig gekletst over je tocht! Daarna afscheid genomen van Jan en Annie en naar ons hotel gegaan , gedoucht en  verzorgd en toen weer de stad in want het is gezellig in Santiago.

Vandaag eerst verhaaltje schrijven ( terwijl ik in bed lig , heerlijk geen wekker ) en dan gaan we op pad voor een kopje koffie om daarna te gaan kijken naar het busstation . Morgen willen we een dag naar Raymond en Saskia , bekenden uit Munstergeleen die een huis hebben gekocht zo'n 100 km. voor  Santiago, op de camino Frances , zij willen daar een auberge beginnen. Natuurlijk moeten we ook nog regelen hoe we vrijdag in Porto komen om van daaruit naar Eindhoven te vliegen .

Het was een heel mooie camino , we hebben genoten van de natuur, de mede pelgrims ,de vriendelijke en behulpzame mensen vooral in Portugal , kortom fantastisch en het buen camino (wat iedereen je onderweg wenst ) zullen we missen!

1. Gerry Coumans:
    30 september 2014
    Super, Ria en Henk, wederom gefeliciteerd en petje af voor deze prestatie. Groetjes, Judy en Gerry
  2. Wilma:
    Hoi Ria & Henk,

fijn te lezen dat de tocht weer is volbracht, en wat een tocht. Een vol met avonturen. Benieuwd hoe het met Raymond en Saskia gaat. Geniet van jullie dagen zonder wekker en een goede thuisreis.
    Gr Wilma
  3. Paul:
    Hoi Ria en Henk,
    Ook van mij...PROFICIAT met jullie behaalde Camino Portugues. Geniet nog van de echt vrije komende dagen.
    Ben benieuwt naar al jullie venhalen.

Groet.
    Paul . m
  4. Wim Feijen:
    30 september 2014
    Van harte, broer en schone zus. Nog een paar dagen om af te kicken, en dan het leven weer oppakken in het mooie Munstergeleen. Tot snel:

Wim.
  5. Patrick&Joyce:
    Ola vecinos! Felicitaciones por la llegada in Santiago!!! Goed gedaan
  6. Nellie Janssen:
    30 september 2014
    Beste Henri, een dikke proficiat van Nema. Geniet van alles om je heen het is een super gevoel als je je doel bereikt hebt. Toppy
  7. Mieke jeurissen:
    30 september 2014
    Gefeliciteerd met deze (weer)geweldige prestatie.
    Geniet van de komende vrije dagen zodat er weer voldoende energie aanwezig is om samen nog een beetje van al jullie ervaringen te mogen horen van jou zelf Ria
    Goeie thuisreis, met lieve groetjes van ons beiden,
    Mieke. Herman.
  8. Stella en Charles:
    30 september 2014
    Proficiat met dit behaalde succes. Komen jullie in Munstergeleen weer lekker uitrusten voor een volgende tocht.
    Groetjes van jullie buurtjes
  9. Stella en Charles:
    Groetjes van jullie buurtjes
  10. Tila:
    olá ria & henk,
    1 e x dat ik schrijf ivb met eigen vac. enzo !!!! en meteen de goede !!!aankomst in Santiago .alweer geweldig !!! nu echt uitrusten en vac. en dan toch weer op naar een volgende camino kan ik me voorstellen ..geniet nu heerlijk nog een paar dagen en dan weer naar het ook gezellige munstergeleen ik liep vandaag langs jullie huis:: alles inorde ..het wacht weer op jullie.
    ria tot woensdag en een goede terugreis, vrijdag .liefs van lila
  11. Brigitte:
    1 oktober 2014
    FELIZ CUMPLEANOS!!! Wat een TOPprestatie; petje af hoor!!!
    Nu nog een paar dagen genieten; cortadootje,colaatje, cervezaatje, vinootje, pica pica, geen wekker; chillen dus >3.
    Een goede terugreis en tot snel!