Padrón

28 september 2014 - Padrón, Spanje

Vanmorgen om 7.30 uur, in het donker met zaklamp aan, vertrokken riichting Padron, een route van 18 km. Het mooie van zo vroeg vertrekken is de rust , het is zondag de mensen slapen nog ,bij de bakkers brandt het licht , de broden liggen al klaar voor de zondagse verkoop en wij liepen het bos in dat ook aan het ontwaken was . We hoorden heel veel vogels , krakende bomen en af en toe viel er een eikel rakelings langs ons op de grond , opeens hoor je het getik van de wandelstokken van andere pelgrims die ons inhalen op weg naar de eerste pauzeplek, tijd voor koffie! Daar ontmoetten we Jan en Annie , twee Belgische Nederlanders die 8km over de grens in België wonen in de buurt van Roosendaal , we hebben gisteren met hun gezellig bij de Italiaan gegeten. Gisteren zaten we bij een pauzeplek toen er een groep van zo'n 25 Spanjaarden aankwam ( zij lopen de laatste 100 km naar Santiago ) een man van dat gezelschap vroeg aan ons ; zijn jullie uit Holland? Hij had vroeger in Nederland gewerkt  en sprak een aardig woordje Nederlands , toen wij verder liepen werden we door hem uitgezwaaid. 's Middags zaten ze met z'n allen op een terras toen wij langs liepen , weer werden we begroet en terwijl ze de armen omhoog deden riepen ze yeah!! Vanmorgen haalden ze ons in (ze hebben geen rugzak) en weer was er het vriendelijke buenas dias en buen camino! Herhaaldelijk gebeurde dit vandaag ,Henk heeft een keer aan de kant gestaan en bij het voor bijgaan van de groep heeft hij het tempo gefloten met zijn voetballersfluit, hartstikke leuk! Nu zijn we in Padron , de laatste halte voor Santiago!

1. Paul:
    28 september 2014
    Henk en Ria.
    veel succes morgen met jullie laatste etappe .
    Geniet er maar van en een fijne aankomst in Santiago de Compostela.
    groet. Paul.
  2. Nellie Janssen:
    28 september 2014
    Hallo heri, nou nou zeg nog een nachtje slapen. Super gewandeld. Ik hoop dat jullie met vele zonnestralen Santiago binnen lopen. Geniet ervan. Nema.