Ansião

10 september 2014 - Ansião, Portugal

Vandaag wilden we het gemakkelijk hebben,  14,5 km naar Ansião. Na een goed ontbijt begonnen we vol goede moed te lopen . Al gauw begon een fikse beklimming en dat bleef zo de hele route . Het was wel een mooie rustige route door bos en weilanden en langs paden met oude wallen van 1 meter hoog. Na een uurtje begon het te druppelen wat al gauw overging in een flinke regenbui met onweer , kletsnat waren we , we kwamen geen cafeetje tegen voor te schuilen wel dorpen met af en toe een bewoond huis maar heel veel oude leegstaande bouwvallen. Omstreeks 12.30 uur kwamen we in Ansião aan waar we heerlijke soep met een broodje aten om daarna uit te kijken naar een slaapplek ,we vonden al snel een leuk hotel met ook nog een speciale prijs voor pelgrims , €30.00 voor de kamer en € 10,00 p.p. voor een pelgrimsmenu  incl. wijn.(geen miswijn!)

1. Stella en Charles:
    11 september 2014
    Oh dat moet je niet te vaak hebben zo'n regendagen. Maar je moet maar denken: na regen komt zonneschijn. Als het daar regent is het vaak na een half uur weer zonnig.
    Veel succes met jullie tocht vandaag.
    Groetjes Stella en Charles
  2. René en Elly:
    11 september 2014
    Hoi Ria en Henk,

Jullie hebben wel veel geluksengeltjes in de vorm van helpende mensen onderweg, maar wat wil je met zo'n ervaren pelgrims:)