Maelhada

12 september 2014 - Mealhada, Portugal

Omdat we vandaag maar 22,4 km moesten lopen, besloten we eerst in ons hotel te ontbijten. Om 8.15 uur gingen we op pad. Coimbra is een grote stad en we hadden dus een klein uurtje nodig om de stad uit te komen. Na 9 km kwamen we bij onze eerste pauzeplek , een cafeetje in Trouxemil waar 2 Franse vrouwelijke pelgrims al aan de koffie zaten , na 5 minuten kwam ook John de Deen en Guus uit Maastricht gezellig even pauzeren. Ik vroeg aan de waardin waar de WC was en toen schudde ze nee met haar hoofd maar nam me mee naar buiten zo'n 50 mtr. verder naar haar huis en bracht me naar haar eigen toilet terwijl de klanten in haar cafeetje zaten! Dit zou in Nederland niet kunnen. In het algemeen zijn de Portugezen heel vriendelijk en behulpzaam zelfs zonder dat je het vraagt. Onze route liep door karakteristieke dorpjes en stukken ecalyptusbossen. Vandaag weer in een leuk hotel , heel vriendelijk en.....pelgrimsprijs € 35.00 kamer met bad en balkon! We werden uitgenodigd door een stel Nederlanders om met hun een glaasje te drinken , hij was uit Rotterdam en was slager geweest , ze woonden nu op de Azoren en hadden het daar geweldig naar hun zin ,  ze waren  een weekje aan het rondtrekken in Portugal.

1. Stella en Charles:
    13 september 2014
    Ik vind het heerlijk om smorgens bij het ontbijt jullie leuke reisverhalen te lezen.
    Dit is toch echt het boerenleven van vroeger hoe ik dat op de foto's zie.
    Veel loopplezier nog
    Groetjes Stella en Charles